Optimalizácia procesov inak
Zavádzanie nových procesov vo firmách vo všeobecnosti nie je populárne. Do zabehnutých pracovných návykov zamestnancov sa zavádzajú nové – na prvý pohľad zložitejšie úkony, čo väčšinou vyvoláva vlnu nespokojnosti. Úspešné firmy však musia napredovať aj v tejto oblasti. My sme sa vydali trochu inou cestou. Svedčí o tom aj email našej kolegyne z oddelenia dopravy:
„Ešte raz zdravím,
Práve som schvaľovala faktúry za phm, už to robím iba cez Pilota, je to super.
Vlastne už sa všetko robí iba tam, na konci mesiaca tam budeme robiť aj porovnanie voči SAPu.
Teším sa, že potom Vám už nebudem musieť posielať reporty.
Majte sa pekne
MB“
Tento email poslala naša kolegyňa po optimalizačnom projekte do spoločnosti QPC, ktorá nám pomohla zoptimalizovať a zefektívniť administratívnu prácu na oddelení dopravy. Po jeho ukončení zvládajú agendu oddelenia spracovávať traja ľudia namiesto pôvodných štyroch. Projekt minimalizoval zbytočné činnosti v ich práci. Neplytvá sa ich časom a sú tak efektívnejší.
Úspešnosť projektu podčiarkuje aj fakt, že bol z veľkej časti realizovaný v online prostredí cez MS Teams a bol zavedený do pracovného procesu služobne staršou kolegyňou. S novinkou sa popasovala ukážkovo. Dôkazom toho sú jej slová vďaky. Chcelo to „len“ vystúpiť zo svojej komfortnej zóny, oboznámiť sa a pochopiť podstatu novej myšlienky a zaradiť ju do svojej každodennej pracovnej rutiny.
Ďakujeme kolegom na doprave za úspešne zvládnutý projekt a prajeme veľa energie do ďalšej práce!